Coaching van werknemers

Coaching van werknemers

Ik ben persoonlijk- en loopbaancoach en begeleid werknemers in uiteenlopende functies en met heel verschillende vragen. Soms op aangeven van de leidinggevende en vaak ook komt een werknemer zelf om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor een coachtraject.  

Coaching verdient zichzelf altijd terug, voor werkgever en werknemer. Dat blijkt ook uit wetenschappelijk onderzoek. Medewerkers benutten na coaching hun potentieel beter en ervaren meer werkgeluk. Ze zijn succesvoller in hun werk, weten beter wat hun talenten zijn en hoe hun persoonlijkheid in elkaar zit.

Coaching van werknemers

Het gaat bij coaching vaak over:

    • Hoe kan ik een beter functioneren in mijn (nieuwe) functie?
    • Hoe maak ik een volgende stap in mijn ontwikkeling? En wat is die volgende stap? Oftewel hoe matchen
    • talent en functie?
    • Hoe leer ik omgaan met werkdruk en stress? En voorkom ik een burn-out?
    • Hoe krijg ik mijn enthousiasme en energie terug? En hoe voorkom ik een bore-out?
    • Hoe kom ik beter tot mijn recht in mijn werk?
    • Hoe leer ik omgaan met de veranderingen op mijn werk?
    • Hoe ga ik om met mijn gevoeligheid voor prikkels?
    • Hoe vergroot ik mijn zelfvertrouwen in mijn nieuwe functie?
    • Hoe neem ik meer regie over mijn werk?
    • Hoe ga ik om met die ene collega die in mijn allergie zit?
    • Hoe zet ik mezelf steviger, assertiever neer?
    • Hoe ga ik beter om met waar ik wel en geen invloed op heb?
Samengevat gaat het vaak over een van de volgende onderwerpen: persoonlijke ontwikkeling, communicatie, loopbaanvraagstukken, vermoeidheidsklachten, burn-out, bore-out, hooggevoeligheid (HSP) en hoogbegaafdheid. Of een combinatie van deze onderwerpen.

Hoe werkt het:

    • We beginnen met een kennismakingsgesprek met de werknemer. Ook om te kijken of er een klik is en of de coachvraag past bij mijn praktijk.
    • Daarna kan er een gesprek met de werknemer, de werkgever, leidinggevende of HR worden gevoerd. De keuze om dit wel of niet te doen, hangt af van de coachvraag
    • Aan de hand van deze gesprekken wordt de inhoud en de duur van het traject in een offerte weergegeven.
    • Na accordering van de offerte gaan we aan de slag.
    • Er kan een tussentijds en/of een afrondend gesprek van het coachtraject worden gehouden. Dat kan een gesprek zijn met de werknemer en de leidinggevende en/of HR.

Voor uw werknemer

Check ook even of er op het werk mogelijkheden zijn om een traject vergoed te krijgen. Bijvoorbeeld vanuit een Individueel KeuzeBudget of een scholingsbudget. Voor rijksmedewerkers zijn er ook mogelijkheden voor vergoeding voor een loopbaanscan vanuit het A&O-fonds.

Wat anderen zeggen

Marianne pakt de coaching op een enthousiaste manier aan. Ze stelt goede, prikkelende vragen. Je merkt dat zij haar volledige aandacht aan jou als coachcliënt geeft. Ze maakt het geleerde en wat je ervaart in de sessies heel concreet. Het geleerde zetten we samen om in praktische tips. Marianne geeft dingen terug die ze hoort, waardoor je jezelf nog beter leert kennen en begrijpt. Zo kan ik het geleerde direct in de praktijk brengen.

Name Goes Here